söndag 31 oktober 2010

Halsvärmare & Strikk

Ny vinter, ny jacka och ny sjal! Tänkte en sjal som inte är allt för stor så den får plats innanför jackan utan att strypa mig, men utan att vara för liten så att jag fryser. Vi får se hur den går. Den stickas med stickor 5 och orange alpacagarn från Drops. Exemplaret på Strikk var i någon fjollig mohair eller så - jag orkar inte med massa luddigt garn som letar sig ned i luftrören. Och se där, jag fick chans att använda mina guldiga stickor.



Mårtens halsduk blev klar i fredags. Var jag ska skicka fakturan på 4300 kr för garnkostnader och 14+ timmars arbete är lite oklart.



Trots bombhot i helgen tog jag mig en runda på stan i lördags. Garnbutiken Strikk är ju lite av ett vattenhål för sticknördiga kvinnor i åldern 10 till 90 på lördagar. Jag fick hjälp med mönster och garn till sjalen, men däremot fick jag inte köpa ett mönster till en mössa utan att köpa garn också. "Vi säljer inte mönster utan garn" sa de. Det är här baksidan av ett bra utbud och bra design: en tyken personal. Vi har en rätt destruktiv relation jag och Strikk, jag går dit varje vecka och känner mig lika dum när jag går därifrån.

Inga kommentarer: