fredag 22 oktober 2010

Back to basics

Så Malmögänget undrar vad dom försigår i Göteborg? Ja, vi har INTE en galen skytt på lös fot men vädret är för jävligt.

För två år sedan (ungefär när vår stickhets vårt garnintresse började) stickade jag en varm, gosig och ganska klumpig halsduk till min kära pojkvän Mårten. Nu är det dags igen! Så back to basics: en helt vanlig halduk.

Ni ser här hur han redan trivs som en fisk i varmt vatten (alltså INTE som en stelfrusen skåning i ett regningt Göteborg).



Förra halsduken var slätstickad, något ALLA erfarna stickerskor vet är ett rookie mistake. Denna halsduk har istället fått ett vad man skulle kalla schackmönster. Blå nyull stickat med 8mm-stickor för mindre har jag inte tålamod för, det ska bli mer saker stickade det här året. Rutorna är 5x5 och så två räta i vardera kant.



Så, vad tycks? Per är tillbaka på sina hälar och jag till halsdukarna. Blir oerhört sugen på att sticka en orange sjal till min nya blåa jacka (från Elvine, man skulle kunna säga att jag knep den sista Gunnel i storlek M i Sverige).

Inga kommentarer: