tisdag 2 mars 2010

Guldskor och sidentyg!

Kanske är det att snön smälter, att det faktiskt är ljust när jag åker till och hem från jobbet, att Sandra börjat blogga eller att min hög med projekt börjat krympa? Bryr mig egentligen hemskt lite om anledningen men det är skönt att jag peppar på sy igen. Peppar på det mesta just nu.

I söndags satte jag saxen i tyget som ska bli den riktiga klänningen. Det var spännande och självklart gjorde jag fel. Tappade bort en centimeter på bakstycket men det är så litet så det var bara klippa ett nytt. Jag har faktiskt sytt ihop överdelen också, knapphål och allt! Sydde i knapparna ikväll. Det ser okej ut men det är först när jag fått dit dragkedjan som det riktigt visar sig. Sidentyg är för övrigt jäkligt trevligt att arbeta med. Ska börja sy allt i siden.



Mannen gjorde även en grym insats för att hjälpa mig jobba undan lite. Han klippte alla delar till västen jag ska sy åt honom. Sjukt nice med en assistent som gör allt det tråkiga, nu är det ju bara sy kvar! Sparade mig massor av tid.

Jag har även gjort ett väldigt viktigt inköp. Skor. Till bröllopet alltså. Guldskor. Med höga smala klackar. Lite slitna. Lite vingliga. Får se hur det här ska gå, men de var inte så dyra så skiter det sig med balansen får jag väl hitta ett par andra som jag behärskar. Men på allvar, hur mycket ska jag egentligen gå omkring på bröllopet? Om jag behöver röra mig kanske nån kan bära mig?

3 kommentarer:

sandydarling sa...

sjukt snygga! du får träna och ha ett par platta skor under bordet på bröllopet att byta till när du måste röra dig!

Lustigt, jag är också pepp nu när solen är framme, jag börjat blogga och högen med projekt krymt/växt. Och mest pepp blir jag när du bloggar!

PMS sa...

Skönt att vi peppar! Bloggpepp! som Nilsén skulle säga.

Ja, två par skor kommer det nog att krävas. Men då har jag ju två klänningar också ;)

katta sa...

jättefina! jag älskar guldskor!!!!!