tisdag 17 november 2009

Har handlat.

Shoppade lite nya nålar häromdagen. Precis när båda förpackningarna var på plats i nålburken hoppade Theo upp på bordet och välte ner den på golvet... Förlorade mycket dyrbar sytid på det.

Tyget till Klänningen är inhandlat! I GBG finns Gårda Textil och där hade jag kunnat spendera hur mycket tid (och pengar) som helst. Tur att Sandra var där, det var nära att jag förlorade mig i "clowntygerna" som hon kallade dem...väldigt färgglada, rutiga sidentyger skulle jag vilja kalla dem. Hur som helst hittade vi ett superfint mönstrat sidentyg till överdelen och ett matchande enfärgat till kjolen. Det kommer antagligen att bli fantastiskt fint, bara jag får till mönstret.... Hittade även knappar på Knapp Karlsson, ännu en affär som jag skulle vilja ägna lite mer tid på...och pengar.

Alma testar tyget.



3 kommentarer:

Sandra sa...

Jag gissar på att 1) Theo vill inte att du ska gifta dig. Han är rädd att du glömmer bort honom 2) Alma ser lite svartsjuk ut. Kanske konspirerar de?

f.ö så förväntar jag mig följade replik på bröllop: "tack sandra, utan dig hade jag sett ut som en clown idag." ;)

PMS sa...

1) Jag tror Theo trodde att han hjälpte till, jag höll ju faktiskt på att plocka bort nålarna från tyget.

2) Alma är ju lite svartsjuk av sig. Om det är nån som konspirerar så är det hon.

Jag tror ändå jag varit fin i clownsiden... Nålade ihop överdelen till klänningen i det skotskrutiga tyget. Kommer bli nice tror jag.

Jeanette sa...

Ser fint ut de där!!