måndag 22 september 2008

Hälvete

Hej Sandra (och kanske nån annan som hittat hit men vi tvivlar)

Madde har påbörjat sitt andra projekt som består av en mössa full av bölder, som om det inte var svårt nog med bölder så valde hon ett garn som går av så fort man tittar på det. Per har efter hårt pluggande till tentan insett att han måste ta tag i den förfärliga hälen på sockan. Efter att ha testat två beskrivningar på nätet så gav han upp och ringde mormor. Internet ljuger medans mormor och gammelmormor har rätt var dagens lärdom. Hälen har tagit form och nu ska det bara stickas ihop. När det är klart lovar vi att publicera sanningen om hur man faktiskt gör en häl.







9 kommentarer:

Anonym sa...

skulle det bli en socka? jag som tyckte det var snack om handledsvärmare? spännande blogg, plz fortsätt att informera världen om era spännande liv!

Anonym sa...

sexiga socka per! jag är mycket imponerad.

jag ska ta itu med en halsduk så fort csn kommer, jag lovar bilder men ingen blogg.

Anonym sa...

haha, nice! Blir det inget virkat då??

Anonym sa...

Yes, det går att kommentera utan att vara inbloggad (<- HAHAHAHA)

Jag vill se ett par stickade jeans, mina hotpants, en snygg halsduk (till mig) och lite fler in-action shot på er när ni faktiskt stickar.

Jag önskar även en bild på gammel + normalmormor!

PMS sa...

Får se om vi kan hitta lite bilder på Inger och Signe. Om inte tidigare så kan det fixas till jul.

PMS sa...

Jag har hittat virknålarna iaf, nu måste du bara lära mig Wirk it girl... (min gissning är Daniel) :)

Anonym sa...

Per.. .. .... Jag stickar bättre än dig.

Anonym sa...

en socka är väl alltid en handledsvärmare tills man kommit förbi hälen, är det inte så?

Anonym sa...

Jag tycker du ska sticka en mössa til Rupert som förlåt